The Body Shop er best – For fjerde år på rad!
Norske forbrukere har kåret The Body Shop til den mest bærekraftige merkevaren i skjønnhetsbransjen – for fjerde år på rad!
Dette kommer frem av Europas og Norges største varemerkestudie om bærekraft, Sustainable Brand Index. Det betyr at The Body Shop har vunnet i 2023, 2022, 2021 og 2020, og fortsetter å lede som et godt eksempel for andre bedrifter mot en mer bærekraftig fremtid.
- Vi er stolte av å motta denne viktige anerkjennelsen for fjerde år på rad, og ønsker å takke kundene våre for tilliten. Bærekraft har alltid vært et av våre viktigste satsningsområder, og vi har store mål for fremtiden. Innen utgangen av 2023 vil alle våre produkter være 100% veganske, og i løpet av 2025 vil all vår emballasje i kategoriene kropp, bad og hår være 100% resirkulerbare.
Cecilie Sandbu, Marketing & PR Manager i The Body Shop Norge
The Body Shop har installert refillstasjoner i butikken i Bogstadveien, Klingenberggata og på Strømmen Storsenter og har planer om å installere flere i løpet av året. I disse butikkene får kunden muligheten til å gjenbruke emballasje i stedet for å kaste den, og bidrar til at det mest bærekraftige valget blir enkelt, praktisk og tilgjengelig.
- Sammen kan hver av våre små handlinger utgjøre en stor forskjell – og vi kan spare enorme mengder plast per år. Siden 2019 har vi spart over 2000 tonn plast gjennom vårt globale program Plastics for Change. Gjennom handelen med oss får mennesker som er avhengig av å plukke søppel for å overleve, muligheten til en lønn å leve av, samt bedre sanitær- og arbeidsforhold. Plasten som blir samlet inn, blir resirkulert og gjenbrukt i emballasjen vår.
I årets kåring er det 11 000 nordmenn som har avgitt sin stemme, og stemt frem The Body Shop som årets mest bærekraftige merkevare i skjønnhetskategorien. Totalt var 268 merkevarer i 24 ulike bransjer med i årets undersøkelse.
- The Body Shop har igjen blitt stemt frem som den mest bærekraftige merkevaren i kategorien «skjønnhet». Dette er et tydelig tegn på at de norske forbrukerne ser og setter pris på det viktige arbeidet bedriften gjør innen bærekraft. De har for eksempel stort fokus på veganske produkter, solidarisk handel og resirkulert plast.
Erik Elvingsson Hedén, CEO & Grunnlegger av Sustainable Brand Index.